Biskupice (3.10.2015)

Hellou.
Jak jste si mohli všimnout, přibyla zde nová rubrika. Má původ v tom, že jsem si řekla, jak musím konečně udělat něco s tou svou morbidní úchylkou (lezení na hřbitovy). Ano, udělala. Začala jsem je fotit :D

A první fotky k úvodu nové rubriky jsem pořídila na sobotním sedmnáctém ročníku Biskupického Kaléšku, onoho festivalu slivovice, na který jsem vás už několikrát odkazovala pomocí jistého článku (a odkážu vás tam dneska zas :D). 

Letos byly trochu zmatky v organizaci, všechno se dělo někde úplně jinde než dosud, a já se tedy poměrně brzo začala nudit, sebrala mamá foťák a odešla na hřbitov, kam už třetím rokem zdrhám ať už sama nebo s někým.
Dneska začneme trochu zeširoka:


V Biskupicích u Jevíčka stojí barokní zámek, přestavba to původní renesanční tvrzi, který při příjezdu do obce asi nepřehlédnete. Další věc je, že vám ani neujde, v jak... mizerném stavu se dnes nachází.

(ten kůň s tím random pánem stojí ve zbytcích zámeckého parku, kde se zrovna děla součást Kaléšku - nějaká koňařská přehlídka salámu)
*

*
Schránka na bráně (není vidět, protože jsem nechtěla mít ostře zabrané jen kování, takže jsem násilně narvala objektiv do jedné z mezer) a satelit naznačují, že to dnes nejspíš někomu patří. Tak doufám, že v příštích pár letech aspoň trochu zlepší vzhled a stav stavby.

*
Další takovou těžko přehlédnutelnou věcí je tento opět barokní kostel, stojí hned za zámkem.

*
Bylo zrovna otevřeno, tak jsem vlezla až tam, kam to mříž dovolila. Možná lehce máznuté foto interiéru:

*
A konečně se dostáváme k předmětu článku - tedy k maličkému hřbitovu zjevně patřícímu k zámku, který najdete, když obejdete kostel.
Hřbitůvek je skutečně mrňavý, asi deset hrobů, přičemž (skoro) všechny patří členům rodu Thurn-Taxis.
(a na té zdi se hrozně dobře sedí, drbe a likviduje čokoláda... ehmehmpietaehm...)


Na jednom místě mimo záběr seděla pokuřující dvojice lidí. Samotnou mě překvapilo, jak málo pozornosti na sebe strhává mladá holka s obrovským foťákem skákající od hrobu k hrobu...
*

*

*

*

*

*
Jak si můžete všimnout, náhrobků je zde málo, všechny důležité informace o nebožtíkovi (kromě jména a dat i to, kdo byl jaký hrabě, princ, dokonce i vojenské hodnosti...) si můžete přečíst na desce:

*

*
Nejmladší datum.

*
A nakonec jen dodávám, že jelikož se hřbitůvek nachází na kopci, je odtamtud pěkná vyhlídka :D


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14