Akce za říjen 2015

Hellou!
Troufám si označit tento říjen za celkem povedený (a že se to málokdy stane, říct takovou věc o CELÉM měsíci!), nabitý akcemi všeho možného druhu a typu. A zdaleka ještě není konec, protože v pátek mě čeká zhoštění se úlohy čarodějnice v jedné z okolních vesnic.

Víte, jak si pořád stěžuji, že se tu (rozumí se tím široké okolí Díry na Moravě) nic neděje? Asi kecám, jak se poslední dobou zdá... :D
Opět musím přidat varování, že se může jednat vzhledem k obrazovému materiálu o poněkud delší článek. Čímž se vám snažím podvědomě vnutit, abyste si uvařili kafé/čaj/cokoliv a udělali si pohodlí. Začneme:

1/ 3.10. - Biskupický Kaléšek, Biskupice u Jevíčka & Noc na Karlštejně, Chornice
Co by to bylo, kdyby můj rodinný klan tuto každoroční akci vynechal?
Poslední dobou se mi ovšem zdá, že její akce poněkud klesá - letošní ročník stál docela dost za prd, když to řeknu přímo. Nesl se v duchu reorganizace a zmatků v programu. Ne že by tam nebylo co dělat, ale podle mě to už není, co to bývalo.
Ani "Göring" tam letos nebyl, jaká drzost (to se ale dá asi omluvit, Vědmi. Říká ti něco slovo "Norimberk"? :D).
Přehlídka historických kol a jejich okostýmovaných majitelů nicméně opět proběhla, tak aspoň kvůli něčemu se zde dalo vydržet.




*
Z Kaléšku jsme potom jeli téměř hned do Chornic, kde jistý ochotnický soubor (ano, přesně tak, jméno si nepamatuje) sehrál notoricky známý kus "Noc na Karlštejně".
Kostýmy měli úžasné, nad menšími hereckými zaškobrtnutími se dá přimhouřit oko... jen kdyby ty dvě báby za námi pořád neplkaly! Proboha, mě ani zbytek publika vážně nezajímalo, "kdo zas umřel, Božka"! (to je jen krycí jméno)



*
2/ 8. - 11.10. - Karlov (a jiné), Jeseníky
S tímto jsem vás už seznámila prostřednictví článku o TARDIS. Nemůžu si to ale dovolit vynechat.
Abyste věděli, to blonďatý už tam bylo! :D


A jeden pohled na kousek Karlovy Studánky

*
3/ 11.10. - Pradědova galerie, Jiříkov
Malé (no dobře, delší) zastavení na cestě z Karlova.
Areál zmíněné Pradědovy galerie je vskutku obrovský a na každém kroku můžete narazit na ze dřeva vyřezávané sochy. Já tedy dřevořezbě moc neholduji, ono se to občas dokáže vyvést do strašného kýče, ale na druhou stranu obdivuji toho, kdo to všechno udělal.
Ale počítám, že na téhle židli by se moc lidem sedět nechtělo...


Poznámka - ten drak by prý skutečně měl plivat oheň. To bych někdy chtěla vidět.

*
4/ 17.10. - Švejk, Litovel
Další ochotnické představení, tentokrát ovšem jiného spolku a na jiném místě (logicky...).
Představení opět hodnotím hlavně kladně, i když i zde by se něco našlo, nikdo nejsme dokonalý. A já obdivuji každého, kdo si dokáže zapamatovat takové množství textu a ještě to uhrát (více či méně zdařile, promiňte, neodpustím si to, když si vzpomenu na některé role...)
Bohužel, foťáku vypověděl službu blesk, což jsme zjistili až během hry. Proto omluvte (ne)kvalitu fotek...



*
5/ 24.10. - Slavnosti ohně, Drahany
Nedá se říct, že bychom se zde nudili, akce byla skutečně různorodá. Odlévání bronzu, pokus o výrobu železa, mletí mouky na placky, výroba drátěné košile, kovařina... bylo toho zkrátka moc. A nejlepší bylo, že jsme se jako návštěvníci mohli na lecčem podílet. Nevím tedy, jak dopadl ten pokus o železo, výsledky měly být známy až hodnou dobu po skončení programu, ale přesto se mi zdá, že se toho dost vyvedlo.
Následující fotky byste měli schovat pro příští generace - já a Marika pracujeme (!) na veřejnosti (!!)



Fotky umístěny bez Maričina vědomí, ale... co s tím můžeš dělat, kámo? :D
Jó - ometal se tam někdo z Prostějovského deníku, máme tam dvě fotky!
*
6/ 27.10. - Strašidelný zámek, Díra na Moravě
A konečně, zatím nejčerstvější počin, na němž jsem se dokonce podílela - opět jako čarodějnice :D Tentokrát jsem si ale s maskou mnohem víc vyhrála než loni - jsem ta zelená.


Na mém stanovišti na zámeckých schodech:


Potěšilo mě, že se mě některé děti skutečně bály. Už méně mne však potěšilo to, že jsem potkala svou učitelku z chemie (jsem oficiálně nemocná, abyste mi rozuměli, takže jsem nešla do školy, a ten den jsme zrovna měli chemii). Pokud mě poznala... no...

A konečně celá naše děsivá banda... vlastně ne celá. KDE JE VLKODLAK?! (ne, nefotí)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14