Jak svému mladšímu já zkazit oblíbený film aneb Hrdina (2002)

 Bylo nebylo, letos někdy-v-únoru-nebo-nevím stalo se, že jsem opět zahučela do hlubin nostalgie. Nejsem si jistá, co tenhle trip tentokrát spustilo, ale donutilo mě to trochu se pohrabat v tom, co mě bavilo, když mi bylo nějakých 11 let. 

Dostala jsem se i k filmům. To byla především Mumie 3: Dang, everyone's hot... totiž Hrob dračího císaře, oops :D Z hlubin paměti se přitom vynořil ještě jeden - Hrdina z roku 2002. Vzpomněla jsem si, že to mám někde na DVD, takže jsem ho pohledala...

... a pustila. Asi poprvé po nějakých 14 letech. A ukázalo se, že si z toho pamatuju při nejlepším tak půlku. 

A tu druhou půlku si moje současné já až příliš nezáměrně zprasilo :D

Ale popořadě.

Vážnou recenzi nehledejte, zalekla se a utekla.

***

Chápu, co na tom mladší Vědminku tolik bralo:

  • pěkní chlapi s dlouhými vlasy? Check (a nahej Jet Li v prvních cca 10 minutách? Bonus!)
  • duel na meče dokáže vyřešit překvapivě širokou paletu problémů
  • celková estetika

Dospělá Vědminka si v tom (především kvůli mnohem větší znalosti fandomové a popkulturní terminologie a kvanta memes) nicméně našlo plno věcí, kterým jsem se smála mnohdy i nahlas.

Prakticky celý film je jakože:

*

 Sněhová vločka/SV (byla jsem v pokušení sem jména naházet v angličtině, ale zkratky FS a BS mi aktivně nahazovaly úplně jiný význam než Flying Snow a Broken Sword)(... je to Fuck's Sake a BullShit...): "Ale budeš žít! Slib mi to!"

ich: "To je dobrý. Schytal to zleva, všechny důležité orgány jsou přece vpravo!" (a tímto děkuji Our Flag Means Death za tento důležitý poznatek)

*

Jakákoli scéna typická pro wuxia media? "FREESTYLE!"

*

BODNI ZLEVA procházelo celým filmem. A rozhodně nejvíc mě dodělala scéna, ve které plánují, jak to zaonačit, aby to vypadalo, že všichni tři povstalci umřeli. Tedy prakticky:

Bezejmenný/hlavní postava: "Jo... hele... Na vzdálenost deseti kroků dokážu bodnout tak, aby to vypadalo dostatečně přesvědčivě a přesto to bylo zcela bezpečný. Takže... jdete do toho?"

Co víc říct? BODNI ZLEVA.

*

A!

Za ty roky jsem zapomněla, že to obsahuje uvzdychanou sexscénu.

Ouvej.

*

Ono celkově bylo hrozně hezký, že o Zlomeném meči/ZM všichni tvrdili, jak je to nejlepší mistr šermíř, ale osobně věřím tomu, že kdyby míň angstil v důležitých momentech, byl by ještě efektivnější.

*

Vůbec ZM působil jako pathetic wet creature...

*

Kdykoli někdo dostal mečem naplocho.

Komediální zlato.

*

Bezejmenný: "Napsal dva znaky."

císař: "Jaké?"

ich: "Ať to jsou Výbušné runy, ať to jsou Výbušné runy, ať to jsou..."

*

Dali tam "It's just a prank, your Highness-bro" moment (kdy to vypadá, že Bezejmenný zabodl císaře, ale nakonec vlastně ne)

*

Rozchod na meče. Doslova Jděte se bodnout (zleva)

*

Bezejmenný měl takový plot armor, že jeho poprava musela být ultra overkill +-150 na jednoho.

*

Maybe I'm too damn white for this...


"Nah, bude v cajku. Bodla ho zleva. Tím pádem se to nepočítá, jelikož všechny důležitý orgány jsou na pravé straně." (Vědmi, 25, kouká na film s Vědmi, 11)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14