Historickým nerdům krvácí oči aneb Sisi (2021)

 ... i když ten rok bych brala s rezervou, protože se mi zdá, že je pokaždé uveden jinak.

Mozek se mi už začal vařit ze zkouškového, tak jsem se rozhodla si poslední tři víkendy k večeru na chvíli dovolit dát pauzu a oddechnout si u hezkého, nenáročného kostýmního dramatu.

Mohlo mě varovat, když jsem o tomhle seriálu slyšela, že "to je takový jako Marie Terezie." Mohlo. A nevarovalo. 

Když to vezmu retrospektivně, měla jsem si spíš nadávkovat ty filmy s Romy Schneider. Ty sice taky nepatří k nejpřesnějším adaptacím Sisiina života, ale aspoň mají relativně věrohodný vizuál. 

To mimochodem zčásti vysvětluje nadpis. Rozhodně se k tomu ještě vrátíme. Několikrát. 

Následující text byl sestaven za použití autentických reakcí probíhajících v reálném čase sledování jakožto zprávy mezi dvěma nerdy přes historické kostýmy, totiž mnou a Dželínou

Vážnou recenzi nehledejte, zalekla se a utekla.

***

Nutné vysvětlivky: Mladej Procházka = Franz Josef 

štětkomorná = bývalá prostitutka, občasná Sisiina komorná (jejíž jméno mi ale úplně uniklo) 

Žofka stará = arcivévodkyně Žofie

*** 

  • Tak nějak nevím, čeho chtěli ti kostyméři dosáhnout.
  • Může mi někdo vysvětlit, proč chodí po venku ve večerních šatech?
  • Rovnou z toho mohli udělat akčňák.
  • A je to tam, boobs!
  • Daleko víc mě zajímá ten fešnej revolucionář než celá Sisi.
  • Obě sestry vypadají, jako by se na nich vyřádila kadeřnice ze stereotypního okresního salonu. Záplava kudrlinek, jen ta "hoblina" do čela chybí.
  • Když v 8 natáčíš historický seriál, ale v 9 máš být v Disney filmu.
  • Kostymérna z Wishe, fakt.
  • "Neee, nemůžeme mít historický film, aniž by důležitá postava šla do bordelu!!"
  • Tu Fanny nebo jak se jmenuje vzali z místního goth clubu nebo...?
  • Většinou alespoň v bordelech bývají v takových filmech/seriálech oblečeny historicky přesně. Tady? Cywe, vždyť mají korzety z AliExpresu.
  • Účes říká 1880s, šaty zase low budget půjčovna.
  • Kdybych viděla tuhle Sisi někde samotnou, myslela bych, že se koukám na Star Wars.
  • "Neee, nemůžeme mít historický seriál bez sexscény!!"2: Electric Boogaloo.
  • Oni mají mít sex a on se tváří, že je to za trest.
  • Pomáhají Sisi do šatů, štětkomorná je úplně ztracená a stará Esterházyová se po ní vozí.
  • Sisi nedává protokol. Aspoň něco odpovídá.
  • DALŠÍ šaty na zip?!
  • Sisi má kouzelnou krinolínu. Když sedne obkročmo na koně, zmizí.
  • Vážně jí Esterházy naznačila, že jí smrdí z pusy?
  • Asi bude lesbická vedlejší zápletka, jelikož teď se jí zdálo, jak ji osahává štětkomorná.
  • Sisi, zaříkávačka koní.
  • Dělali to jednou a už by to chtěla pořád. 50 odstínů Sisi.
  • Mladej Procházka má nějaký komplexy? Všichni jsou zakomplexovaní až na půdu. 
  • Mladej Procházka je u porodu. Škandál.
  • Dráskoczy: přijde. Mladej Procházka: válečné flashbacky.
  • Z jakého důvodu pořád chodí polonahej? Je to levnější.


!Změna formátu!

Poslední dva díly jsem zapisovala ve formě poznámek, protože jsme na to koukali s tátou a on ten den nebyl doma. Shrnula jsem mu finále série v asi půlhodinovém výlevu. Bavil se. Hodně.

  • Zapla jsem to se zpožděním. Uvítala mě scéna se Sisi ve vaně a štětkomorná jí myje vlasy. A Sisi je asi zase těhotná.
  • Jede navštívit svou lásenku na frontě, mají hrozně nestabilní kameru a Sisi má průšvih, že zas byla za Andrássym.
  • Zvrací přes zídku a Mladej Procházka ji (jako ve správné telenovele) podezírá, že je to Andrássyho. 
  • Audienční sál v Budě je recyklace tanečního sálu v Hofburgu. Ale s jinou výzdobou, abychom to nepoznali. 
  • Podezřelí Maďaři mají Podezřelé víno a hraje jim k tomu Podezřelá hudba. A nic se nestalo. 
  • Beru zpět, Andrássy právě předstíral, že se z Podezřelého vína otrávil, ale bylo to jen: "Haha, vystřelíme si z hloupých Rakušáků"
  • Grupa Podezřelých Maďarů v attilách postává v podezřelém rohu.
  • Podezřelí Maďaři jsou grupa atentátníků. Jsem překvapena /s
  • Procházkův posluha si dává randíčko s mrtvolou atentátníka a krade mu Tajnou MyškaVěc, Která Se Bude Ještě Hodit. 
  • Procházka má jen jeden výraz - dramatické cukání ve tváři.
  • Dojeli domů z výletu do Uher s mrtvou dcerou. Žofka stará se tváří jako kyselá p*del a určitě už přemýšlí, jak Sisi zavařit v rodičovských záležitostech.
  • V záchvatu zármutku si Mladej Procházka přestavěl pracovnu. Warum? Warum??
  • Mám dojem, že skutečná Sisi se nerozhodla sama, že svěří děti Žofce staré dobrovolně.
  • Už se zjistilo, co je Tajná MyškaVěc, Která Se Bude Ještě Hodit - přívěsek štětkomorné, který dala svému mlému, ze kterého se vyloupl atentátník. 
  • Moje predikce s lesbickou vedlejší zápletkou se splnila. Štětkomorná udělala pod sukní Sisi dobře a za ta na ni pak zavolala stráž. Nesouvisí to spolu. 
  • A už jí začíná šplouchat na maják. Chce spálit všechny šaty, protože víc už to prostě utáhnout nejde, sorryjako.
  • Jako bohyně pomsty celá v černém dramaticky narušila Procházkovo "dostaveníčko". Teď oba sedí vedle sebe, ona zahalená, on nahatej... a je to nezáměrně vtipné.
  • Ok? Štětkomorná bude nejspíš viset? Podle podezřele dlouhého záběru na oprátku na dvorku. A modlí se.
  • Štětkomorná má dceru. Které je asi deset, ale dabuje ji někdo, komu deset rozhodně není. Sisi ji adoptuje. Tímhle první série končí, neděkujem, vypadněte. 

.

.

.

Inu... nenadchlo mě to. Je to vidět moc? :D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pro srovnání: 2013 vs 2023

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

(nejen) Korálkový speciál