Zámecké detaily

 Právě jsem ve zdraví přežila a snad úspěšně zakončila další období své kariéry průvodkyně na zámku v Čechách pod Kosířem. Ráda bych tvrdila, že už to tam znám po třech letech jako svoje boty... ale upřímně? Ani prd. 

Je pravdou, že jste-li průvodce, detailů v instalaci si nemáte kolikrát možnost ani pořádně všimnout, když primárně hlídáte lidi, hlavně kde zas na co sahají, i když jim můžete stokrát říkat, že "prosímvás, NEsahat, děkuji"... Mohla bych tvrdit, že se tam snad každý den naučím něco nového (třeba že maturitní vysvědčení pana hraběte, na které skoro celé tři roky ukazuji přesvědčená o této skutečnosti, vlastně není ani maturitní, ani jeho)(ach jo)

A právě to je důvod, proč chodím ráda do expozice otevírat a zavírat okna. Vždycky mám možnost prohlédnout si jednu po druhé všechny ty věci, o kterých se během výkladu zmíním, stejně jako ty, na které už nevyjde čas. Tady jsem posbírala pár svých oblíbených:

Ukázka literární tvorby hraběte Františka Josefa II. Silva-Taroucy (gods dammit, právě mi došlo, že si nejsem vůbec jistá, jak se tohle vlastně skloňuje...)

*
Rodinné fotografie

Zleva doprava: sourozenci Marie Henrietta, Arnošt Emanuel & už zmíněný František Josef II., cca 1861

Hraběnka Gabriella, manželka FJ II. (vpravo spolu krátce po svatbě, 1882)
*
Obrázky Františkových synů...

*
... a díla samotného hraběte (malbě ho učil Josef Mánes)

*
A replika šatů hraběnky Isabely Sofie/Gizely, matky FJ II. Tohle úplně detail není, ale já se do nich zamilovala, tak mě omluvte, že je sem zařadím taky.





A mimochodem, tímto příspěvkem si můžu oficiálně odklepnout rovných 500 článků.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pro srovnání: 2013 vs 2023

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...