Jeruzalém na Labi a okolí - Kutná Hora, 27.8.2016

Tralalá, tady je první část mé polabské fotobonzace.

Zrovna v době, kdy jsem tam vegetila, přijeli za mými příbuznými nějací jejich známí odněkud z Moravy. Měli s sebou dvě děcka (obě věkově pod 10), a tak. aby se ti dva nenudili, naplánoval se na sobotu výjezd do Kutné Hory - hlavním bodem programu měla být exkurze do jednoho dolu (v KH se ve středověku totiž docela dost těžilo stříbro, takže je celá podkopaná. Slyšela jsem, že se jim tam dodnes občas někde propadne silnice...)

Bohužel, smůla, vstupenky na exkurzi byly vyprodané, a tak jsme se aspoň prošli po okolí chrámu sv. Barbory (pod kopcem dělala Vědmi před dvěma lety obchůzku kolejí - "Žádná Bartošová").
Ostatně, můžeme rovnou přejít k fotkám:

Jezuitská kolej (jakože...ne ta na vlak, že jo... Chabej vtip, zlato...)


*
Opěrný systém chrámu sv. Barbory

*

*

*
Kostel sv. Jakuba Staršího
*

*
Tohle (+několik následujících) - interiér kostela sv Jakuba
Já, jakožto budoucí maturant z dějin umění, jsem si tady mohla cvrknout blahem. Třeba z toho nádherného barokního oltáře (viz níž). No, ale vezměte malý děcka do kostela :D Takže tyhle fotky jsou vykoupeny otravnými pohledy a hláškami: "Už pudéém?" :D

*

*
(A ty krásný varhany :3) Zalez, fantome...
*

*

*

*
Tak, a teď, když pojedete očima po kopci od kostela doleva, ten mrňavý a skoro neviditelný vajglík je rozhledna na Kaňku. A když pojedete od kostela očima doprava, tak najdete sloupeček bílé páry z chladicích věží elektrárny Chvaletice :D

*
Svatá Bramborka... teda Barborka, dílo syna Petra Parléře, Jana (a nejen ho, za léta stavby se vystřídalo ještě několik architektů a poslední stavební úpravy byly dokončeny až na počátku minulého století)

*
Rozhledna na Kaňku, o které už byla v tomto článku taky zmínka. Nahoru jsme nešli, kromě děcek. Já například už tam byla dvakrát. Ale můžete mi věřit, rozhled odtamtud opravdu stojí zato, jelikož Polabí je logicky vzhledem k přítomnosti nejedné řeky rovina a nikde nezavazí výraznější krajinné vyvýšeniny.

*
V okolních pískovcích se dají najít celá pásma mušliček, když jsem zde byla v roce 2013, našla jsem dokonce maličkou zkamenělinu - pravděpodobně nějakou rostlinu.

*
A na závěr jsme se zastavili na letmou otočku v Kolíně na Kmochově ostrově - kde se nachází několik dětských hřišť (to je divnej tvar, kámo...), můžete si tam zahrát discgolf a každoročně se zde koná festival Natruc.



Btw - ZASE tam po mně šly labutě -_- (LOL)
***
Příště se můžete těšit na kolínskou synagogu. A nejen na ni, dostala jsem se na oba židovské hřbitovy, takže všichni Krchomilové - zůstaňte naladěni!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Jarní (mini)výlety

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...