Křtiny, 8.5.2016

Dnes opět na výletní notu.

V neděli jsme s mamkou vyrazily do Křtin, kde se nachází nádherný barokní kostel od Jana Blažeje Santiniho Aichla. Akci naplánovala původně místní banda věřících (převážně) důchodců jako nějaké poutní cosi, tak jsme se s nimi svezly - ať nesedíme celou neděli doma. Do kostela jsme měly v plánu vkročit jen za účelem focení, a dělaly jsme hodně vtipy na to, jak to tam po nás budou muset znovu důkladně vysvětit a podobně. Program jsme si ani nevytvořily, hrály jsme na improvizaci.

Vzala jsem si s sebou dokonce biologii, že se teda budu v autobuse učit - to skrze blížící se písemku na smysly -, protože tam určitě bude klid. Jop, spletla jsem se.

Někde okolo vjezdu do nejbližší vesnice to začalo. Cca 200x Zdrávas Maria + nepočítaně písniček s křesťanskou tematikou. Doufám teď, že jsem něco z toho do té písemky fakt nenapsala...

Ale teď už přistupme k hlavní náplni článku - tedy k tomu, kdy a kam jsme dojeli.


*
Jinak tedy celý kostel vypadá takhle:

Hlavní vchod, tedy místo, kde jsem fotila Doctora #2, se nachází pod tím spodním oknem úplně vlevo. Tohle je foceno z docela vysokého kopce a jde tady zhruba o polovinu celkové výšky. Jak já jsem si uvnitř připadala malinká...
*

*
Následně jsme se vydaly do asi 2km vzdálených jeskyní Výpustek. Není tam žádná krápníková výzdoba, jelikož za WW2 byly prostory využívány Němci jako továrna na letadla. A když válka skončila, v šedesátých letech se tam nastěhovala ČSLA, která tam zůstala až do roku 2000/1 a po které tam zůstal protiatomový kryt, nyní součást prohlídkové trasy.
Taky se v jeskyních našlo velké množství kostí jeskynních lvů a medvědů (těch medvědů víc, proto je má Výpustek ve znaku).

*
Nemohla jsem odolat. High five s medvědem... Jak malá...

*

*

***
Tohle rozhodně není všechno, cesta dále pokračovala do kostela ve Sloupu (blízko Sloupsko-šošůvských jeskyní), kam jsme my dvě opět zavítaly pouze tak nějak symbolicky. Proč o tom píšu?
Protože jsem objevila další zajímavý hřbitov, což bude náplň příštího článku. Zůstaňte naladěni.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14