Kde jsem byla, když jsem tu nebyla?

Haló-o! Hlásím se ze záhrobí!
Kdy jsem sem psala naposled? 20. května? Takže před měsícem, pěkný...
Ale určitě mne dokážete pochopit, že :D Chtěla jsem o sobě dát vědět víc, než jen že zapíšu titul přečtené knihy do tohohle seznamu, ale okolnosti tomu moc nepomáhaly :D Tak nejen, že bylo to velké HALO okolo uzavírání známek, konce školního roku a tak podobně, já k tomu všemu měla navrch ještě co dělat ve svém soukromém životě.
A právě s několika svými akcemi za květen/červen bych vás ráda prostřednictvím fotek seznámila :)
Jen malé varování - díky obrazovému materiálu je článek trochu delší, tak není od věci si k tomu něco uvařit :D A zalez, fantome!

1. - S maminkou v Auschwitzu (23.5.2015)
O KL Auschwitz-Birkenau jsem se rozepisovala v těchto několika (čerstvě zrestaurovaných) článcích.
Asi jsem o tom tehdy mluvila dostatečně živě, že se mamka rozhodla, že by se tam někdy taky podívala. No já se k tomu přimotala a letos jsme tedy jely nach Poland.
Jenže... tahle "návštěva" byla něco úplně jiného. Hlavně kvůli tomu počtu turistů.
Nechápejte mne špatně, je hezké, když se dnešní generace zajímají o to, co se dřív stalo a mohou se tak pokusit zabránit tomu, aby se to opakovalo, ale... když na druhou stranu kvůli takovému počtu dalších znalostí chtivých musí člověk procházet místem ve stylu "Honem, honem, mám po vás další miliardu skupin, řeknu vám jen tak 1/4 informací, však vy si to dohledáte", není to ono.
Auschwitz byl vždycky továrna - nejdřív na smrt, dnes na exkurze. Účel místa se nezměnil, jen přeorientovali výrobu. (cynická hláška znechucené Vědmi cestou domů)





Druhá část zájezdu byla individuální rozchod po Krakově. Tam jsme se s mamkou neuvěřitelně dobře pobavily :D
(zní to trochu nevhodně v kontextu s předchozím tématem, ale je to svatá pravda)
Prolezly jsme, co se v okolí hradu Wawel dalo a zjistily jsme jednu převelice zajímavou věc - mají tam sympatické živé sochy :D


"Night gathers, and now my watch begins" aneb Vědmi se dala k (Noční) hlídce :D


You shall not PASS... without a photo! :D


Tak tady pan cestovatel byl bezkonkurenční - na rozloučenou mi políbil ruku a ještě za námi mával :D

*
2. - Noc kostelů v Prostějově (29.5.2015)
Tohle byla taková "hurá akce". Od rána asi do dvou hodin odpoledne jsem byla se školou v Olomouci na výstavě Salvadora Dalího, po návratu jsme s Nikitou oběhly kolotoče na náměstí (byla u nás zrovna pouť) a kdž jsem došla domů, mamá mi připomněla, že je Noc kostelů, jestli tedy někam pojedeme. O rok dřív jsem si domluvila, že protáhneme Prostějov, což se mi hned hodilo. Takže jsme asi o hodinu později (cca v 5) vyrazili.
Vlezli jsme asi do dvou kaplí a čtyř kostelů, z toho jeden bývala před WW2 synagoga.

Kostel svatého Cyrila a Metoděje

Seksi klobouček, že? :D

Kostel Povýšení sv. Kříže

I na varhany nám zde zahráli
*
3. - Vyškovský kovošrot... totiž Muzeum letadel (31.5.2015)
Řeknu jen tolik - útěk před poutí.


Se zbytky letadel WW2 - povětšinou vykopávky.





Nemohu si odpustit jednu poznámku - šaty měly véčkový výstřih na zádech a já se co? Ano, zase spálila -_-'
*
4. - Vídeň (5.6.2015)
Školní exkurze, pořádaná hlavně pro ty, kdo jdou příští rok do semináře dějin umění. Na jaký architektonický styl si vzpomenete, ten máte před sebou, ať se hnete, kam chcete. Krásné město to je...

Já s Nikitkou a Marií Terezií


Čtyři grácie před Parlamentem

Psst - *přehrávaným šeptem* mají tam krásný záchody :D

Unsere Gruppe vor dem Karlskirche

Nebo taky Naše skupina před Karlskirche, pokud neumíte německy a nechce se vám otevírat překladač :D

+ oddíl zvaný zajímavé detaily
Pavilon secese a zvířata na něm




Na zdi cestou k Hundertwasserhausu

Jako hrdá lvice dle horoskopu jsem si jej nemohla opomenout vyfotit :3
***
Nejsou tu obsaženy zdaleka všechny akce, bohužel nejsou všechny zdokumentované.
Například hned druhý den po návratu z Vídně jsem jela na nedaleký Pohádkový les dělat Vílu Amálku společně s Ilíou/Večerníčkem
13.6. pak přišla zásadní událost v mém životě fanouška Fantoma Opery - viděla jsem muzikál NAŽIVO!! Je to už týden a já si stále nedokázala utřídit všechny své dojmy, ale slibuji na svou cynickou náturu, že vám určitě dodám pečlivý a podrobný popis.
A včera jsem se vrátila z nabitého třídenního školního výletu na jižní Moravě, jehož následkem je to, že teď skoro nemůžu pořádně chodit :D
Ale myslím si, že by se situace měla teď uklidnit natolik, že bych se dokázala vrátit ke dřívějšímu tempu a do konce června by zde mohl ještě nějaký článek třeba přistát.
(Névěřte jí. Zás kéca...) I ty, Drogo?!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14