23.11.2013 - Den s velkým D!

Allons-y!
Slibovala jsem ke dnešku článek, tak tady je! :D
Předem chci upozornit, že kdo si myslel, že tu budu psát o 1D day, ošklivě se mýlí a může jít o blog dál.
Dnešek je Dnem hlavně pro fanoušky britského seriálu Doctor Who, u nás vysílaného pod názvem Pán času (momentálně přes týden v 17:40 na dvojce). Je to dnes totiž 50 let, kdy byla odvysílána vůbec první epizoda.

Podle Wiki jde o nejdéle vysílaný sci-fi seriál (zatím 33 sérií s několika speciály a 11 Doctorových reinkarnací). Tzv. klasické série byly vysílané 1963-1989, v roce 1996 byl natočen film (jako upoutávačka na novou sérii, která ale nebyl anikdy natočena), roku 2005 byl seriál "vzkříšen" a nadále pokračuje.

Nicméně, obecné informace můžete najít celkem přehledně ZDE. Už kvůli tomu, že neumím něco vysvětlit zkráceně :D

Já chci napsat o tom, jak jsem se stala Whovianem (=fanouškem DW)


Jednou, myslím, že to bylo někdy v listopadu/prosinci 2011, jsem se v noci šla napít a viděla jsem, jak se táta kouká v obýváku na televizi. Jelikož jsem zvědavá jako opice, šla jsem se zeptat, co to je - bylo mi vysvětleno, že je to seriál a jmenuje se to Doctor Who. Myslím, že zrovna opakovali některý díl ze sérií s Davidem Tennantem (10. Doctor, mladej Barty Skrk...) a já se pořád ptala: "Co to je? A kdo je tohle? A kdo je tamto? Proč to vypadá jako slánka se zvonem do záchodu a mixérem??"

Jenže tímhle dílem to pro mě bylo na dost dlouho ukončeno. Jednak to dávali pozdě (asi kolem 1:00), takže jsem se na to nemohla dívat, a vlastně mě to ani nijak nezajímalo. I když, stejně jsem se dozvídala dál obsah některých dílů, protože táta to sledoval pořád.

Přelomovým se pro mě stal rok 2012, myslím někdy v září, protože jsme s tátou zjistili, že DW dávají na AXN okolo čtyř odpoledne. Tehdy jsem to začala pravidelně (pokud to šlo) sledovat a začalo mě to zajímat. Fakt moc.

Marika byla dokonce tak hodná, že mi k letošním narozeninám dovazl az Anglánova DW triko. Nejlepší dárek, to můžu říct s klidným svědomím.
Průběžně jsem si sháněla i nějaké informace na netu.

A když jsem se dozvěděla, že obnovené série (t.j. ty od roku 2005) budou od září na dvojce, Marice z toho skoro ruply ušní bubínky :D
Ve zkratce o tom, jak jsem se stala Whovianem :)
***
Pár hlášek (nestydatě čmajznuté odtud)

Doktor: Továrna na zbraně ve Villengardu.
Jack: Byl jste tam?
Doktor: Jednou.
Jack: Už je pryč, odešel hlavní reaktor.
Doktor: Jak jsem řekl, jednou. Teď je tam banánový háj, mám rád banány, jsou dobrý.
(S01E10: The Doctor Dances)
*
Císař Daleků: Zničil jste nás Doktore, Dalecká rasa zemřela ve vašem pekle, ale má loď přežila, propadla skrze čas, zmračená, ale naživu.
Doktor: Dostanu vás.
Dalekové: Nepřerušovat!
Doktor: Myslím, že jste na něco zapomněli, já jsem Doktor a je jedna věc kterou mohu udělat, konverzaci. Znám pět miliard jazyků a vy mě nemůžete zastavit, takže jestli kdokoliv má zmlknout, jste to vy!
(S01E13: The Parting of the Ways)
*
Reinette: Myslím, že je normální mít v dětství imaginárního přítele. Gratuluji k vaší vytrvalosti.
Doktor: Páni, ty jsi vyrostla.
Reinette: A Vy jste nezestárl ani o den, což je od Vás velmi nezdvořilé.
Doktor: Jo, no, omlouvám se...
(S02E04: The Girl in the Fireplace)
*
Shakespeare: Uzavři se jámo nenávisti, jak rozkládá se pleticha čarodějek, kradeš mé mysli, děláš ze mě hračku, můj ustaraný Doktor říká, že nejsem hračka.
Carrionite: Né, slova síly!
Shakespeare: Zkažené Carrionitské přízraky, přerušte své triky...
Doktor: Sedm, šest, jedna, tři, devět, nula...
Shakespeare: Sedm, šest, jedna, tři, devět, nula... A vyhnáni budiž tvorové... říkám vám...
(Rozhlíží se jeden na druhého)
Doktor: Sakra, co?
Martha: Expelliarmus.
Doktor: Expelliarmus.
Shakespeare: Expelliarmus.
Doktor: Stará dobrá J.K.
(S03E02: The Shakespeare Code)
*
Doktor: Z hluboka se nadechni! Tráva, limetka a trocha máty, jenom špetička máty, musí být rok tak 1920.
Donna: Poznáš jaký je rok jen na základě vůně?
Doktor: No jasně.
(S04E07: The Unicorn and the Wasp)
*
Hitler: Děkuji, myslím, že jste mi právě zachránili život.
Doktor: Věřte mi, byla to nehoda...
(S05E08: Let's Kill Hitler)
***
Ještě mám nakonec jednu takovou zprávu - kreslím komix, cca třístránkový, na téma DW. Konkrétně jde o to, že se s TARDIS něco stalo a on musel do opravny :D Ale nechci spoilerovat, tak počkejte, až to naskenuji :D

Takže... Allons-y!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14