Výtvarkový zločinec 2

Konečně se mi povedlo poshánět po domě všechny moje kresby z výtvarky za celý rok (kromě jednoho - pracovně nazvaný "Carlotta", formát A3).
Byl pro mě šok, že jsme měli výtvarku jen hodinu týdně (když jsem si navykla na tříletý režim dvouhodivnovky). Navíc jsem se pak ještě dověděla, že příští rok je s výtvarkou jako takovou konec a budeme mít jen teorii, které vznešeně říkají "Historie umění" (OK, říká jí tak jen učitelka).
Ale abych se dostala k samotné podstatě článku -> tedy k obrázkům. Je jich míň než loni. Dost jsem totiž chyběla a navíc - ta jedna hodina týdně.
Malá vysvětlivka -> černě je učitelkou uznaný název, červenou pak název "pracovní"

1.) Volné téma aneb Maska

Překreslovala jsem ten obrázek z obalu DVD, abych přesně chytil aty stíny, se kterými kamarádka opravdu nejsem. Ale ať jsem se snažila jak jsem chtěla, ta růže se prostě růži nepodobá ani po několikátém překreslení. Proto se mi s tím pak nechtělo nic dělat :D
*
2.) Stínovaná přírodnina aneb Mokrá kytka

Muselo se to kreslit centropenem a pak na některých místech přetřít mokrým štětcem. Kdykoli jsme se o tom bavily s Nikitou, byla to prostě Mokrá kytka. Tohle je konkrétně Mokrej šípek.
*
3.) Netradiční ikebana aneb Kalamář

Když jsme dostali tohle téma, totálně mě nenapadalo, co s tím. Ve škole jsem práci jenom předstírala a řekla jsem si, že to dodělám doma.
Kalamář, paví peří (ta zelenomodrá věc), růžová kytka i model kolibříka (malovala jsem ho ve skutečné velikosti - ten model) laskavě zapůjčeny od taťky.
To ostatní jsem si jenom domyslela.
*
4.) Poškozená pokojová rostlina aneb Nežer to, Kiki!

Zadání znělo - "Pokojová rostlina, která podlehla nějaké zkáze. Třeba uschnutí, zvadnutí..."
On ve své podstatě je i Kiki takový malý druh zkázy (no, malý... metr na délku a 8 kilo...). Několik kytek si kvůli němu našlo stálé bydliště u mě v pokoji, kam on nesmí, aby je náhodou nesežral. A mně tam ty kytky vadí. Ale co já s tím, že...
*
5.)Zajímavé kameny aneb Kde se chyba stala, že máme tak ZAJÍMAVÁ témata??

Obrázek s vůbec nejdelším krycím názvem. Jenže to fakt nejde. Myslím si, že rok od roku jsou témata na výtvarku ještě horší...
Měli jsme si donést nějaký potištěný papír (jakože jsme ho opravdu donesli, mno...) a vytrhat z toho "kamínky". Všichni dělali různé skály a jiné podobné suchozemské ptákoviny, jen já jsem trochu vybočovala (jako ostatně už tradičně) se svým "Říčním dnem"...

Zase jsem to nestihla, takže jsem dodělávala doma na stojanu. Hrozná práce. "Kamínky" z tvrdého papíru nalepené na měkkém, ten se kvůli vodě krčil...
*
6.) Gotické okno aneb *tohle pracovní název nemá*

Tak tohle mě vyloženě bavilo. Kdo mě znáte už déle, jistě víte, jak si dokážu hrát s detaily.
Je to trochu historicky nepřesné, taťka říkal ,že je to spíš secese, ale učitelka, samozvaná odbornice na cokoli, z toho byla totálně unešená. V hodině jsem zase předstírala práci a dělala na tom doma. Částečně u Spalovače mrtvol, částečně pak i ve škole v jiných hodinách.
Trochu problém nastal u souměrnosti stran. Ale sama za sebe říkám, že jsem to obstojně zvládla. Pokud byste měli nějaké připomínky, můžete se vyjádřit.
*
7.) Barvy noci aneb "In the dark of the night..."

Já tam tu ptačí lebku prostě MUSELA nakreslit :D
Tenhle obrázek má taky svoje nej - nejvíckrát měněný nápad. Nejdřív to bylo cosi s Fantomem Opery. Kreslila jsem to hrozně natěsno. Večer před hodnocením. Proto to má z jedné půlky jinou černou než z druhé. Fakt jsem nestíhala a ta druhá vrstva se mi nechtěla dodělávat. A asi ji nikdy víc nedodělám...
*
8.) Kubismus aneb Šípková Růženka

Ohledně tohohle - už delší dobou jsem ujížděla na muzikálu Love Never Dies, konkrétně na tomhle, a tak jsem z toho udělala Meg Giryovou. Tedy to je verze pro ty, koho to zajímá. Učitelce jsem to ani neříkala, on je to takový zanedbatelný detail...
*
9.) Krajina

Dostali jsme na výběr z několika časopisových černobílých fotek krajiny, kopírák a pokyn: "A snažte se!"
Bylo zvláštní, že k nám neměla nějaký dlouhý projev o tom, jak to udělat nejlíp etc... Pak to podle toho taky občas dopadalo... ehm...
*
10.) Malba podle paměti aneb Kachna při měsíčku

Tentokrát mezi námi učitelka chodila s nějakým starým časopisem o umění, ve kterém byl obraz Joana Miróa a třikrát za hodinu nám to na minutu ukázala. Měli jsme to překreslit co nejvěrněji.
Když jsem to konečně dokončila, nedalo mi to a začala jsem tomu říkat Kachna při měsíčku. Protože mně to kachnu opravdu připomíná!
*

11.) Přírodnina podle předlohy aneb Heřmánek

Měli jsme si donést nějakou kytku přírodninu. No co myslíte? Ano, já na to ZASE zapomněla. To je ach-tak-nečekané. Musela jsem si vypůjčit obrázek z nějaké vysloužilé knihy. Ale řekla bych, že my, kdo jsme to udělali takhle, jsme to měli jednodušší. Přinejmenším se nám pořád neměnily stíny...
*
12.) Podoby vody

Kdyby to nešlo přečíst - moře, déšť, voda ve zrezlé nádrži, kapky barvy (vodovky), mlha.
Mlhu mi poradil taťka :D Už jsem fakt nevěděla, co tam ještě nakreslit, protože jsem jako ostatní nechtěla kreslit originálně rampouch nebo ledovec.
*
13.) Kytice aneb Nejoriginálnější téma ever!!

Ne, vůbec to nekreslíme KAŽDÝ rok! Musím přiznat, že tohle mi příští školní rok nebude vůbec chybět.
*
14.) Stránka ze staré knihy aneb Deník

Pochybuji, že by si ostatní se svou "knihou" tak hráli. U mě z toho málem byl další příběh :D
Měl to být deník jednoho z Kittyiných (Kitty - Erikova starší sestra) milenců. Proto jsem tam nakreslila tu "fotku" - dárek od ní. A dotáhla jsem to tak daleko, že jsem si napatlala pusu leskem a udělala tam ten obtisk :D A použila jsem na to snad všechny věci, jejichž činnost by mohla být vzhledem k tomu papíru aspoň trochu destruktivní - jako třeba můj drápoprsten :D
***
Btw - tenhle článek píšu už od začátku prázdnin. Vždycky jsem na něj buď zapomněla, nebo se mi nechtělo. Proto je tu něco, co se dělo u konce školního roku až teď - u konce první poloviny prázdnin (panebože! UŽ! O_O)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14