Fotoreportáž č. 1 - Krakov

Vědmina na připojení závislá služba vám přináší první část fotoreportáže o výletu do Polska!

Historické město Krakov byla naše první pořádná zastávka po celkem čtyřhodinové cestě. Zaparkovali jsme pod hradem Wawel, ale dovnitř jsme nešli, protože jsme údajně měli málo času. Proto jsme jen prošli okolo a pokračovali jsme cestou na krakovské hlavní náměstí - Krakovský rynek (polsky Rynek Główny).

Dostalo se nám krátké ale informativní přednášky o historických budovách tam a dostali jsme asi hodinu a půl na rozchod. Sehnala jsem, co jsem potřebovala sehnat - pohledy (zvláštnost - prodavači v Polsku snad všichni až na malé výjimky pořád telefonují. Byli jsme ve třech obchodech a všichni měli u ucha mobil. To samé i u stánků.) a pak jsem se dala do focení. Mám snad celé náměstí z různých úhlů a - světe, div se! - všechny fotky jsou ostré!

Nechci vás však nudit spoustou stejných míst, jen snad vyfocených o pár kroků dál. Proto jsem vybrala ty nejlepší.
Tak tedy - příjemnou pokoukanou.


1.) Hrad Wawel

Snad nejtmavší fotka ze všech, co jsem udělala. Bohužel, přímo do objektivu mi pořád šajnilo slunce a ačkoli jsem několikrát změnila nastavení, vždycky to dopadlo takhle.
*
2.) Kostel sv. Petra a Pavla

*
Aha, konečně jsme na náměstí :D
3.) Radniční věž

*
4.) Mariánský kostel

*
5.) Pomník Adama Mickiewicze

Byl polský spisovatel, přesněji představitel polského romantismu (více o něm zde)
Co jsem se dozvěděla, tak že v každém polském městě je po něm pojmenovaná ulice
*
6.) Kostel sv. Vojtěcha

Ano, TOHO svatého Vojtěcha (Slavníkovec. No nedělejte, že jste o něm ve škole neslyšeli)
*
7.) Tržnice Sukiennice

*
8.) pohled na část náměstí

Trochu jsem se divila, když jsme tam byli, že je tam tak málo lidí. Průvodkyně říkala, že by se to dalo pro naši představu srovnat s Prahou a... (Ehm, Vědmi... bylo půl deváté ráno) jo, tak proto...
*
9.) Pokus o uměleckou fotku

***
Malé oznámení na konec článku - nemoc komplikuje slib s oskenováním obrázků, takže to vypadá, že se k tomu dostanu nejspíš až příští týden.
Prozatím - užívejte jara! :D (Kdo říkal, že budeš mít poslední slovo? Ehm...)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

(nejen) Korálkový speciál

Do hospody přijde netopýr, čarodějnice a hraběnka...

Korálky - nové projekty, pt. 14